De meerwaarde van een goede website

Meer winst door conversie

In de markt van vandaag is een goed functionerende website niet meer weg te denken voor de ondernemer van vandaag.
Wanneer potentiële klanten uw website bezoeken moet deze er aantrekkelijk en overzichtelijk uitzien zodat de klanten hierdoor uitgenodigd worden tot conversie.
Op deze manier werkt je website als een verkoopplatform en is voor het bedrijf het online visitekaartje.

Ontwerp
Huisstijl ontwerpenHet is belangrijk dat de gebruikte huisstijl van het bedrijf ook terug te vinden is in de website.
Dit komt veel professionele over bij de klanten.

Tevens komt een rustig en robuust ontwerp meer vertrouwelijk over dan een te druk ontwerp.
Klanten willen duidelijk en eerlijk worden geïnformeerd over de producten die worden aangeboden.
Hierdoor krijgen klanten een goed gevoel en blijven deze langer op de website en hierdoor de kansen vergroot worden conversie.

De kwaliteit die het bedrijf levert moet zeker ook op de website kenbaar worden gemaakt.
Wisselwerking tussen bedrijf en website is ook heel erg belangrijk.
Een slecht bedrijf en een goede website zorgt op termijn niet voor de beoogde conversie.
Anders om ook. Een goede website heeft zeker een grote meerwaarde als het bedrijf ook gezond is en met een bepaalde visie geleid wordt.

Up to Date
Update je websiteEen goede website die het bedrijf ondersteund moet modern en bij de huidige tijd zijn en de huidige markt volgen en indien aanpassing als dit gewenst is.

Een website die niet bij de huidige tijd is en bijna niet aangepast wordt komt oud en stoffig over.
Dit wil niet zeggen dat er onnodig aanpassingen dienen te worden gedaan.
Wel de aanpassingen die het uiteindelijk moeten doen en iets te vertellen hebben over de te verkopen producten.

Een website die aantrekkelijk uitziet en de klant het vertrouwen geeft dat je hier een eerlijk en goed product kan kopen blijft.
En de kans alleen maar vergroot tot koop.

Veel gebruikte tools zoals Facebook, Twitter en Instagram hebben alleen een meer waarde als ze regelmatig up to date gehouden worden en ook een echte meerwaarde hebben voor het bedrijf en website.
Leuk om te hebben vind ik zelf niet de juiste manier omdat dit dan onnodig veel tijd in beslag neemt en oude berichten die al lang niet meer actueel zijn geen positieve bijdragen meer geven.
Tenzij deze berichten service gericht zijn en tijdloos ter info dienen.

Conversiegericht
ConversiegerichtWat is een conversie? Een conversie betekent het behalen van een van tevoren geformuleerd doel.
Voor een website kunnen dat verschillende dingen zijn:
– contactformulier
– kopen van product(en)
– aanvraag van een offerte
– telefoneren middels een bel-button
– gegevens aanvragen nadat diegene zijn e-mail achter laat

Hoe de website ingericht is kan hierdoor erg bepalend zijn om deze resultaten te kunnen behalen.
Vaak kan het erg handig zijn om je te verdiepen in hoe een klant via de website behandeld en benaderd wil worden.

Hierbij moet u denken aan dingen als:
– De contactgegevens moeten duidelijk en makkelijk vindbaar zijn
– De diensten/producten moeten duidelijk weergegeven worden
– Is de logica achter de wenste conversie duidelijk
– Iedere pagina moet een duidelijk doel hebben en zinvol zijn
– etc.

Al deze factoren moeten een klant een positief gevoel geven deze website de website is die zij zoeken om het product of dienst te kopen. Ook al gaat het alleen om meer informatie in te winnen over betreffende producten of diensten.

Klanten willen eerlijk en oprecht behandeld worden door een bedrijf en het hun een beetje gemakkelijk maken is ook altijd positief.

Responsieve ontwerp
Human-Website WebsiteEen responsieve website past zichzelf aan de omgeving (apparaat) waarin hij getoond wordt.
In de tijd dat internet op tablets en smart-telefoon nog niet bestond hoefde men zich niet druk te maken of websites goed leesbaar waren voor de gebruiker. Deze tijd is drastisch gewijzigd.
Wie heeft nou geen smart-telefoon of tablet. Daarom is het voor groot belang om ook deze groep van klanten te betrekken om je website te benaderen.
De groep van mobiele gebruikers wordt ieder jaar steeds maar groter en kan responsieve ontwerpen alleen maar de conversie vergroten en zo meer winst voor je bedrijf genereren.

Foto van Eigenaar/beheerder

Eigenaar/beheerder

Front-end & Back-end Designer & Developer

Scroll naar boven